Followers

fb followers

私のブログへようこそ

myspace comments

myspace comments

Percaya kpd Tuhan,Bsyukur bhw manusia slalu dberikan yg tbaik,sesuai yg dlakukan oleh manusia itu sendiri, x perlu bkeras hati,DIA akan mberikan dsaat yg tepat apa yg hambaNya perlukan, Tidak harus dsaat ini,masih ada esok hari.....

17 January 2011

EXPRESSION of FeeLingS : Belajar Untuk Berubah

Tadi time lps mengaji,duk brehat smentara tggu isyak...tengok mr hubby duk ngaji,tfikir kalo lah ade quran ngan tjemahan skali kat depan mata kan best,bleh la fhm maksud ayat2 quran..tetiba baru tringat tentang buku yg aku amik dlm almari buku abah dlu,xanta2 lg buku tu kat abah..hihihi..so,secara automatiknya aku pun pegi la cri buku tu kat rak buku..hah dh jumpa pun!! belek2 buku ni,hmmm...kena bace skali lg nih..buku ni byk pengetahuan yg perlu tahu..dlu bace2 gitu je,x amik port pun.. now kena bc coz aku rskan ia wajib kena baca..buku ni dterjemahkan dr Al-Quran..Nama pun "Rangkaian Cerita Dalam Al-Quran"

Dalam ni mengisahkan tentang ajaran semua nabi n rasul,tentang hukum hakam n aturan yg perlu dlaksanakan manusia yg hidup d bumi dr dlu sampai skrg n juga akan datang... cerita yg bermula dr Adam sampailah Nabi Muhammad SAW n semuanye yg tkandung dlm Al-Quran..
Smoga apa yg aku bace ni akn buat diri ini faham n smoga dpt dberi petunjuk/cahaya agar aku dpt menjadi hambaNya yg solehah..insyaallah..



ni la bukunya...biasalah,dh lame dh buku ni,buku abah zaman bujang dlu kot..hehe..



Ni tuan punya buku : Che Ali bin Ngah
Batu 4 1/2 kuala ibai
k.trgganu
(tulisan abah lawa dr anak2 dia ag tuh...huhuu)





LinkWithin

Related Posts with Thumbnails